Publiczne Gimnazjum im. Orła Białego w Oleszycach

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Mały inżynier

Zadanie z techniki

Drukuj PDF

Plik z zadaniem z zajęć technicznych dla klas drugich. Proszę pobrać tutaj.

Plik można otworzyć programem Excel (od wersji 2003), Open Office (wykorzystując program Calc) lub Gnumeric.

Hiperłącze pozwala otworzyć plik wzorcowy z jadłospisem. Proszę go wypełnić danymi i odesłać do 30 kwietnia 2015r. na e-mail ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ) lub dostarczyć na pendrive.

 

Zajęcia modelarskie "Mały inżynier".

Drukuj PDF

Technika wkracza we wszyst­kie dziedziny życia człowieka i wiążąc się z nim w sposób nierozerwalny. Zmusza go tym samym do aktywnego poznawania nowych technologii, urządzeń, maszyn, narzędzi oraz korzystania z nich w codziennym życiu.
Program zajęć modelarskich „Mały inżynier” ma na celu wspieranie i promowanie uczniów wykazujących zainteresowania ogólnotechniczne. Oparty jest o koncepcje twórczego myślenia i działania przez szersze poznanie języka techniki, pojęć technicznych, projektowanie, konstruowanie, przetwarzanie różnych materiałów, bezpieczne posługiwanie się urządzeniami technicznymi związanymi z codziennym życiem we współczesnej cywilizacji technicznej. Zajęcia te są interdyscyplinarne. Istotna jest w nich znajomość matematyki do przeliczania skali, posługiwania się przyrządami treserskimi, umiejętność doboru odpowiednich narzędzi do obróbki różnych materiałów, znajomość różnych materiałów i ich cech charakterystycznych a także znajomość historii tworzonych modeli oraz rozwijanie wyobraźni przestrzennej i zdolności manualnych jak również wiary we własne możliwości twórcze.

Podejmowane działania ukierunkowane są na aktywność, twórcze działanie, efektywną pracę w zespole planowanie i organizowanie własnego działania, wykorzystanie  zasobów informacyjnych Internetu  w celu uzyskania odpowiednich informacji o danym projekcie i sposobie jego wytworzenia. Odwołują się do szerokiej wiedzy matematyczno-przyrodniczej oraz myślenia przyczynowo-skutkowego, rozwijającego wyobraźnię i osobowość ucznia.
Zajęcia będą realizowane od trzeciego tygodnia września 2010 roku, po jednym cyklu w ciągu dwóch lat szkolnych: 2010/2011 i 2011/2012.  W rocznym cyklu będzie przeprowadzone 33 godziny zajęć dla 8 uczniów (3 dziewczyn i 5 chłopców). Produktami zajęć będą modele oraz prezentacja multimedialna z prac nad wytworzeniem modeli. Z racji na mniejsze zainteresowanie tego rodzaju zajęciami dziewczyn w prezentacji produktów (czyli modeli) bardziej uprzywilejowane będą dziewczęta. Prace zostaną również zaprezentowane rodzicom podczas wywiadówki oczywiście przy uwzględnieniu przekazu równościowego.